Ile kroków trzeba zrobić dziennie, by zacząć tracić na wadze?


To, że trzeba się ruszać jeśli chcemy schudnąć jest wiedzą powszechną. Ale pytanie ile trzeba się ruszać, by było widać efekty na wadze. Przedstawiam Wam ciekawe wyliczenia!

Chodzenie kontra tłuszcz

Żeby skutecznie walczyć z kilogramami, trzeba przede wszystkim mniej jeść. Ale ruch jest elementem równie ważnym. Jak wynika z obliczeń, przeciętna osoba chodzi dziennie 2000 kroków, czyli pokonuje 1,6 km, spalając tym samym średnio 100 kcal. A warto wiedzieć, że pół kilograma tłuszczu to 3500 kcal.

Co dają nam te liczby? Otóż, by stracić pół kilograma tygodniowo ze wsparcia wspominanego chodzenia (zakładając do tego zmniejszenie przyjmowanych kalorii czy inne działania zmniejszające wagę), trzeba według wielu trenerów fitness spalić 500 kcal dziennie właśnie na chodzeniu. To oznacza, że Twoja minimalna liczba kroków powinna wynosić 10 tysięcy na 24h, czyli 8 km!

Każdy krok się liczy!

Oczywiście od wyliczonego rezultatu można odjąć spacer z psem, drogę na zakupy czy inne aktywności piesze. Ale pamiętajmy, że najlepszy wysiłek to ten jednostajny, najlepiej co najmniej 30 minutowy. Intensywny spacer z trasą właśnie 8 km może więc być najlepszą receptą na wsparcie naszego odchudzania. Do tego przy nim konieczna jest woda! Żaden inny napój nie wchodzi w grę!

Powodzenia


Paweł Marciniak

Autor bloga Nauka Fitness Zdrowie




O blogu

Nauka Fitness Zdrowie to blog dla aktywnych fizycznie. Łączę nam nim rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Nauka Fitness Zdrowie jest wyłącznie blogiem informacyjno-rozrywkowym. Nie prowadzę porad medycznych, a wszelkie informacje zamieszczone na stronie nie zastępują indywidualnej konsultacji z lekarzem. Stosowanie się do treści zawartych na blogu powinno za każdym razem odbyć się pod nadzorem lekarza-specjalisty lub profesjonalnego trenera.

Paweł Marciniak