9 sposobów, by zacząć treningi z rana!


To nie jest łatwe. Wiemy! Nie dość, że trudno się wstaje, to jeszcze trudno idzie się rano w stronę siłowni. Ale doświadczenie wielu osób pomogło nam stworzyć katalog pomysłów motywujących do porannych treningów. A te pozwalają na rozpoczęcia dnia z naładowanymi akumulatorami.



  1. Załatw sobie trenera

To gwarantowana metoda na zmuszenie się do porannych treningów. Najlepiej jak zapłacisz za współpracę z trenerem z góry, wtedy każdy poranny budzik przypomni Ci, że nie warto marnować kasy! Jeśli wybierzesz przystojnego trenera, tym łatwiej będzie Ci motywować się na spotkanie z nim!

  1. Umawiaj się ze znajomymi

Jeśli nie stać Cię na trenera warto znaleźć sobie przynajmniej jedną osobę do wspólnego trenowania. To nawet coraz częściej pojawiający się wątek na Grindrze. Jest duża szansa, że będzie Cię to dobrze motywować lub zwyczajnie będzie Ci głupio odmówić z rana treningu, skoro jakiś przytsojniak już wstał!

  1. Przygotuj torbę na siłownię dzień wcześniej!

To mała, ale bardzo zmieniająca rzeczywistość zasada. Kiedy już otworzysz rano oczy, nie będziesz mieć wymówki, że przed Tobą jeszcze poszukanie butów, ręcznika, torby i innych niezbędnych rzeczy na siłownię!

  1. Przygotuj rzeczy na kolejny dzień jak tylko wrócisz z pracy!

Obiad dla dzieci lub partnera, a może trzeba wstawić pranie? To też z rana ważne rzeczy. Ale jeśli będą wykonane od razu jak wrócisz z pracy, kiedy jeszcze masz energię do działania, będziesz mieć mniej do zrobienia później. Ograniczenie innych porannych aktywności daje czas na trening!

  1. Wyznacz sobie minimalną liczbę treningów w tygodniu!

Liczby zapisane na lodówce czy przyklejone na kartce na drzwiach sypialni, mają magiczną moc. Oczywiście ta magia polega na motywowaniu do realizacji zapisanego celu. Trzy treningi w siedem dni, to mało. Więc skoro jutro już piątek, to trzeba wstać rano i poćwiczyć!

  1. Idź spać nieco szybciej!

Prawidłowa ilość snu to podstawa zdrowia i dobrego samopoczucia. By mieć energię z rana i nie mieć wymówki w postaci myśli „spałem za krótko więc jeszcze pośpię”, warto zacząć od szybszego kładzenia się do łóżka. Wystarczy 15 minut wcześniej. Po kilku nocach okaże się ile snu wystarczy, by naładować baterie na poranne aktywności!



  1. Nastaw sobie motywujący budzik w telefonie

Ulubiona piosenka daje Ci energię i wywołuje uśmiech? Może to właśnie ona powinna budzić Cię w dniu kiedy masz trening? Te pierwsze sekundy kiedy się budzisz wiele mogą zmienić w sprawie decyzji czy iść z rana na siłownię czy nie!

  1. Kiedy wstaniesz, od razu weź prysznic

Są też i tacy, którzy wstają rano nawet dość łatwo, ale potem nie mogą zmusić się do wejścia aktywnie w dzień. Może dlatego, że krzątają się po domu powoli i powoli zaczynają żyć. Nasz pomysł, to wejście pod prysznic od razu po przebudzeniu. W sumie to dopiero wtedy owe przebudzenie nas dopada!

  1. Zjedź lekkie śniadanie

Nie zapominajmy, że dobre i lekkie śniadanie to najlepszy początek dnia. Faza druga to trening. Pyszne pierwsze danie dnia, wiele zmienia w nastawieniu do świata. Może też zmotywować Cię do aktywności fizycznej!




OrionSport