7 sposobów na przyspieszenie metabolizmu


Jeśli wolno się poruszamy, wolno żyjemy, często też wolno dochodzimy do formy! Człowiek fit, to ten, którego metabolizm działa sprawnie. Oto kilka sposobów na jego przyspieszenie.

Ważny jest cel!

Być może chcesz schudnąć? Być może poprawić kondycję? A może wręcz chcesz zmienić swój styl życia z kanapowego na taki fit? Pomogą Tobie aktywność fizyczna i zdrowa dieta. Ogólnie ważne jest też, by przyspieszyć nasz metabolizm. To służy zdrowiu wewnętrznemu jak i zewnętrznemu! Istnieją produkty, które mogą poprawić nasze tempo metabolizmu nawet o 30%. Spisaliśmy więc kilka pomysłów na to jak usprawnić naszą przemianę materii!

Jak osiągnąć cel?

Zielona herbata

Jest bogata w polifenole, a badania wykazały, że mają one właściwości przeciwutleniające i mogą przynosić korzyści dla zdrowia. Polifenole pomagają zwiększyć metabolizm i pomóc w walce z tłuszczem. Dodatkowo zielona herbata zawiera kofeinę – silny środek pobudzający, który przyspiesza pracę serca i przyspiesza metabolizm.

Kofeina

To w końcu jednym z głównych powodów, dla których pijemy kawę rano! Kofeina przyspiesza pracę serca, co z kolei zwiększa przepływ krwi i zużycie energii przez nasze ciała. Kofeinę można skutecznie stosować w celu przyspieszenia metabolizmu, ale zbyt duża jej ilość może powodować arytmię i lęk, co niestety prowadzi do odwrotnych skutków!

Cynamon

Ta popularna przyprawa kuchenna otrzymywana z wysuszonej kory drzewa zwanego cynamonowcem! Według badań cynamon pomaga w utracie masy ciała na dwa różne sposoby. Jednym z nich jest wsparcie w obniżaniu poziomu cukru we krwi. Cynamon ma również działanie termiczne na organizm. Aby go strawić, organizm tworzy silną reakcję chemiczną, która zwiększa temperaturę ciała i metabolizm. Dlatego cynamon używa się do zimowych dań i napojów. A gdy metabolizm przyspiesza, spalamy więcej kalorii i szybciej chudniemy.

Białko

Proteiny są nie tylko podstawą budulcową naszych mięśni. Często zapomina się, że białko ma ważny termiczny wpływ na organizm. Potrzeba bowiem dużej ilości energii do jego strawienia, co powoduje, że jest świetnym stymulatorem metabolizmu. Dobrym źródłem białka jest mięso, ale także jaja, orzechy, migdały, oczywiście produkty mleczne, ale i rośliny strączkowe.

Błonnik

Jest on składnikiem odżywczym, którego nie można strawić. Przechodzi przez nasze ciało i na swój sposób zmienia charakter zawartości przewodu pokarmowego oraz sposób wchłaniania innych składników odżywczych. Poza wpływem nawet na nasze samopoczucie, najczęściej podkreśla się jego właściwości związane z przyspieszaniem ruchu jelit. Idealnym źródłem błonnika są nie tylko owoce i warzywa, ale także ziarna i pestki.

Cytrusy

Nie jedne badania wykazały, że jedzenie do porannego posiłku połowy grapefruita, może bardzo pomóc w obniżeniu wagi ciała. Pomarańcze, jak i inne cytrusy zdają się wywoływać podobny efekt. Owoce te mają wysoką zawartość błonnika i witaminy C, która ma właściwości wzmacniające metabolizm.

Woda

Zwykła H20 to nie przypadek w tym zestawieniu. Przecież większość naszego ciała to “masa wody”. Odpowiednie nawilżenie zapewnia optymalną przemianę materii. Woda jest jednym z najbardziej niedocenianych stymulatorów metabolizmu. Pomaga w metabolizmie tłuszczu i oczywiście bierze udział w procesie filtracji krwi (tak pozbywamy się niebezpiecznych substancji). Im zimniejsza woda, tym więcej energii zużywa organizm, aby ogrzać ją do normalnej temperatury ciała. Co nie oznacza, że macie pić zawsze lodowatą wodę. Najlepsza jest taka z lodówki, ale gotowa do wypicia kilka minut po jej wyjęciu 🙂


Blog NFZ




O blogu

Nauka Fitness Zdrowie to blog dla aktywnych fizycznie. Łączę nam nim rzetelne informacje z dobrą motywacją!

Nauka Fitness Zdrowie jest wyłącznie blogiem informacyjno-rozrywkowym. Nie prowadzę porad medycznych, a wszelkie informacje zamieszczone na stronie nie zastępują indywidualnej konsultacji z lekarzem. Stosowanie się do treści zawartych na blogu powinno za każdym razem odbyć się pod nadzorem lekarza-specjalisty lub profesjonalnego trenera.

Paweł Marciniak


KONTAKT